2017年5月24日星期三

我真係一個外賣仔嚟㗎咋!


      周星馳在電影喜劇之王尾段,有一場假份外
賣仔到賊巢的戲份。賊王虎虎相逼地剌探著外賣
仔的真正身份,其間互相的對答,充滿著矛盾和
張力。男主角在層層壓力下錯漏百出,最後意志
盡失,崩潰放棄。


      現節錄【茄蛋飯】一段對白如下:
   
     「多謝 25 個半吖。咁貴嘅?加底吖嘛。咁
唔加底呢?36 個 8 吖。唔加底仲貴過加底!呀
唔加底係 12 個 2 先啱。咁加底呢?36 個 8 吖
。頭先你又話 25 個半?呀係呀 25 個半呀 .....


      咁今朝早餐賣咩嘢呀?咩嘢吓?我問你,今
朝早餐賣乜嘢呀?火腿蛋囉。幾錢呀?12 個 2。
咁加底呢?25 個半。乜早餐都有加底㗎咩!


     咁你加兩條腸都得嘅。咁我加夠三條腸要幾
錢呀?唔好啦 ........。要幾多錢呀?我係送外賣
㗎咋 .........。我問你幾多錢呀?我 ....... 唔知呀。
我問你幾多錢呀?我真係個外賣仔嚟㗎。我話你
唔係 .......... 外,賣,仔!」


------------------------------------


      白先勇的短篇小說【遊園驚夢】末段重頭戲
當中,女主角錢夫人,因不勝酒力在出場獻唱之
前,被現場環境感染,不慎墮入痛苦的回憶之中
。老夫少妻死別前的叮嚀、紅杏出牆的情境、妹
妹與自己的情夫私通的憤恨。今昔對比,靈肉之
爭,令錢夫人陷入了崩潰的狀態。


現節錄【遊園驚夢】女主角酒醉後產生的幻象:


      「我們姊妹倆也來乾一杯,姊姊你不賞面。
妹子我不是不賞面,你是我命中的冤孽。師娘說
過姊姊富貴榮華,只可惜長錯了一根骨頭。」


      年青的參謀,腰幹紮得挺細的,長筒馬靴踏
出活力的聲音,眼皮喝得泛了桃花似的盯著我呢
.......... 他的馬褲把修長的腿子繃得滾圓,活像一
頭麥稈叢中亂竄的白兔兒!一匹白馬一匹黑馬,
兩匹都在淌著汗地奔跑著。他的眼睛像兩團燒著
的黑火,汗珠子一直流到他的顴上來,那些樹幹
子,又白淨又細滑,一層層的樹皮都卸掉了,露
出裡面赤裸裸的嫩肉來。


      錢將軍正叫著老五的名字,老人的喉嚨已咽
住了,他瘖瘂的喊道:「你要珍重吓。」又從床
單內伸出那只瘦黑的手,抖索索地打開了百寶匣
兒:「這是祖母綠,這是貓眼兒、這是翡翠葉子
、珍重吓老五,可憐妳那麼年青,可憐啊 ...... 」


     「他們圍著我不停地轉動,老五啊、姊姊啊
、夫人啊,榮華富貴,我只活過一次,懂嗎我的
妹子?我的喉嚨在發抖嗎?完了,完了,榮華富
貴。可是我只活過一次,冤孽,冤孽,天呀 .....
為什麼我唱不出聲!啞掉了?我不能唱了!我的
嗓子 ................. 啞了!」


     在內心的壓力下,兩套戲的主角也潰敗告終
。【喜劇之王】在 1999 年面世,會否,是白先
勇先生從 1967 年,跨越時空把喜劇之王的橋段
抄襲一翻,再套在【遊園驚夢】呢?





此文寫於:2017-Mar-29

沒有留言:

發佈留言